2017 - Mage - Jason Place

Applicant Name:
Jason Place
Applicant Email: Home Chronicle:

Introduction and Background:

Hello,

My name is Jason Place.  I'm currently the Mage Coordinator for OWBN and am applying again for election.

Professionally, I am a network and systems engineer/architect.  I handle large scale projects and deal with some fairly intricate math and logic and all that.  It's part of why I'm a mechanics enthusiast in a lot of ways.  My basic philosophy is that good mechanics enhance RP by reinforcing the story.  Bad mechanics contradict the story or detract from it by slowing things down too much.  I'm a narrative simulationist, I guess is the best way of putting it.

RPG wise, I cut my teeth on the Marvel Superheroes Advanced Box Set back around 1989.  That quickly led to AD&D 2nd edition, and in high school finding the WoD books around 1994-1995, though I never had an opportunity to actually play it until almost 1997.

As far as OWBN goes, I've been an ST since we joined around 2001, HST and CM since about 2002, had a stint as the Mage coordinator from 2006-2007, took a break for a few years, and have been the Mage Coordinator again since 2011.  I have also been a subcoord for a number of offices over the years, including CBC (Then Garou coordinator) as a TN for Silent Striders and Fianna in different terms, Web coord as a general technical assistant, Admissions coord as the Territory assistant, and in general have been pretty vocal on the council and ST lists for years.

I'm going to try to keep the rest of this application fairly succinct, I know I tend to start falling asleep when I read long coordinator applications.  :)

Forgive any bad translation, I am using google and things may come out odd.

Introduction and Background (Portuguese):

Olá,
 
Meu nome é Jason Place. Atualmente sou o Coordenador Mage da OWBN e estou me candidatando novamente para a eleição.
 
Profissionalmente, sou engenheiro de rede e de sistemas / arquiteto. Eu lidar com projetos de grande escala e lidar com algumas matemática bastante intrincados e lógica e tudo isso. É parte de porque eu sou um entusiasta da mecânica em muitas maneiras. Minha filosofia básica é que os bons mecânicos reforçam RP reforçando a história. Os mecânicos maus contradizem a história ou diminuem-na abrandando demasiado as coisas. Eu sou um simulador de narrativa, eu acho que é a melhor maneira de colocá-lo.
 
RPG sábio, eu cortei meus dentes na Marvel Superheroes Advanced Box Set volta por volta de 1989. Isso rapidamente levou a AD & D 2 ª edição, e na escola encontrar os livros WoD em 1994-1995, embora eu nunca tive a oportunidade de realmente jogá-lo até Quase 1997.
 
Na medida em que OWBN vai, eu tenho sido um ST desde que nos juntamos em torno de 2001, HST e CM desde cerca de 2002, teve um período como o coordenador de Mage de 2006-2007, tomou uma pausa por alguns anos e foram o mago Coordenador novamente desde 2011. Também fui um sub-coordeiro para vários escritórios ao longo dos anos, incluindo CBC (então coordenador Garou) como um TN para Silent Striders e Fianna em termos diferentes, coord como um assistente técnico geral, as admissões coord como O Assistente de Território, e em geral têm sido bastante vocal no conselho e listas de ST por anos.
 
Eu vou tentar manter o resto deste aplicativo bastante sucinto, eu sei que tendem a começar a adormecer quando eu ler aplicações de coordenador longo. -benzóico.
 
Perdoe qualquer tradução ruim, estou usando o google e as coisas podem sair estranho.

Administrative Experience:

My most relevant bit of experience is that of serving successfully as Mage coord before.  As mentioned, I have previously served for seven terms.  To repeat what I said last year, in the past few years, we've made large strides with Mage.  Most people were barely aware of the Mage presence in OWBN before that, even though 20% of games claimed at least one Mage PC on their books.  Now, we have a handful of ~20 player (or more) Mage games and satellites in the org, a significant number of Storytellers who are now willing to allow Mages into their Vampire/Garou/etc chronicles on a limited basis, and a visible presence both in the org as a whole and at a number of event games.  Professionally, as mentioned, I am a network engineer and the lead systems architect for a large company.  I'm very familiar with organizing small teams in order to develop resources for a large number of users.  I've learned when to delegate, when to handle something myself, and how to set reasonable goals in an appropriate timeframe.

Administrative Experience (Portuguese):

Meu pedaço mais relevante de experiência é o de servir com sucesso como Mage coord antes. Como mencionado, eu já serviu para sete termos. Para repetir o que eu disse no ano passado, nos últimos anos, fizemos grandes avanços com Mage. A maioria das pessoas mal conhecia a presença do Mage no OWBN antes disso, mesmo que 20% dos jogos alegassem pelo menos um Mage PC em seus livros. Agora, temos um punhado de ~ 20 jogadores (ou mais) Mage jogos e satélites na org, um número significativo de Storytellers que agora estão dispostos a permitir Mages em suas crônicas Vampire / Garou / etc em uma base limitada e um visível Tanto na organização como em um conjunto de eventos. Profissionalmente, como mencionado, eu sou um engenheiro de rede e arquiteto de sistemas de chumbo para uma grande empresa. Estou muito familiarizado com a organização de pequenas equipes, a fim de desenvolver recursos para um grande número de usuários. Aprendi quando delegar, quando lidar com algo eu mesmo, e como definir metas razoáveis ​​em um cronograma apropriado.

Personal Statement:

My approach as a coord has always been to provide more tools than restrictions.  I am a big believer in putting out baseline systems and concepts which storytellers can adopt or not, as they choose.  Only in some of the most egregious/easily abused, rare, or genre-critical instances do I think that we need a hard drawn line.  I have no plans on increasing the amount of regulation surrounding Mage, unless a particular instance crops up that demands attention.
 
One of  my most common jobs has been serving as a resource for non-Mage STs who want to integrate Mage and/or Hedge Magic into their games.  I'm encouraged to see how many more STs are willing to integrate these sort of themes into their game in a responsible manner.  Mage has gotten a bad reputation in the past because some people have used them as an all but omnipotent storyteller excuse to smack down players.  In turn, that made other storytellers and players view Mage as "overpowered."  And while there is certainly a large amount of power to be had in Mage, a storyteller who understands the limitations of the system should have no problem keeping things reasonable.
 
Given all that, I think ST education is the best tool I have at my disposal.  The more I get storytellers to a point where they understand the setting and at least the rough outlines of what Mages can accomplish, the less regulation I need, and the closer we stick to the core themes of the game.

Personal Statement (Portuguese):

Minha abordagem como coordenada sempre foi fornecer mais ferramentas do que restrições. Eu sou um grande crente em colocar para fora os sistemas de linha de base e conceitos que contadores de histórias podem adotar ou não, como eles escolherem. Somente em algumas das situações mais flagrantes / facilmente abusadas, raras ou críticas ao gênero, eu acho que precisamos de uma linha dura. Eu não tenho planos de aumentar a quantidade de regulamentação em torno de Mage, a menos que uma determinada instância surge que exige atenção.
 
Um dos meus empregos mais comuns tem servido como um recurso para ST não-Mage que querem integrar Mage e / ou Hedge Magic em seus jogos. Estou encorajado a ver quantos STs mais estão dispostos a integrar este tipo de temas em seu jogo de forma responsável. Mage tem obtido uma reputação ruim no passado, porque algumas pessoas usaram-los como uma desculpa de contador, mas onipotente, para derrubar jogadores. Por sua vez, isso fez outros contadores de histórias e jogadores verem Mage como "dominado". E embora haja certamente uma grande quantidade de poder a ser tido em Mage, um contador de histórias que entende as limitações do sistema não deve ter nenhum problema mantendo as coisas razoáveis.
 
Considerando tudo isso, acho que a educação ST é a melhor ferramenta que tenho à minha disposição. Quanto mais eu tenho contadores de histórias a um ponto onde eles entendem a configuração e pelo menos os contornos aproximados do que Mages pode realizar, menos regulação eu preciso, e mais perto nos ater aos temas centrais do jogo.

Goals:

My first goal is to bring the Mage political structure up to date.  I wanted to do this last year, but unfortunately, one of the key resources we were waiting on is still in art direction from Onyx Path, and since we are following their game line per previous council votes, I don't want to take any significant steps until we know where they are headed with the New Horizon Council.  That said, being in art direction means that the product is nearly out the door, so I anticipate we can dig into that and get a prop ready this coming year to bring us into at least rough alignment and start the international-level Mage politicking going.

We've successfully increased Mage presence in the org, and I intend to keep pushing that forward.  We now also have several (5+) separate games geographically dispersed with characters talking to each other nationally.  At this point, I think we may be able to have a Mage-dedicated event in OWBN.  I'm going to be discussing it with STs this year and attempting to find the best place to host it, the best time so as not to overrun with existing events if at all possible, and figuring out those logistical arrangements.

Our ST resource packet had a lot of work done on it and I currently have it in a draft form that needs a few more tweaks and then some polishing.  I expect to have it out before this summer if I am re-elected.  If I am not re-elected, I'll turn it over to the new Mage coord and if they want to publish it I will offer my services.  This is going to be a completely non-binding resource packet, just to help STs unfamiliar with Mage use them in a more reasonable fashion without having to dedicate the time to learn the full system.

I am considering updating the current Mage packet as well, and will be surveying STs about what they want added to it or what is unclear.  We may have enough mage plot / mage PCs in the org now to actually begin putting prominent PCs and chantries in the packet, or released as a supplemental "Here's the Mage Org" sort of packet.

Goals (Portuguese):

Meu primeiro objetivo é trazer à tona a estrutura política do Mage. Eu queria fazer isso no ano passado, mas, infelizmente, um dos recursos-chave que estávamos esperando ainda está na direção da arte de Onyx Path, e uma vez que estamos seguindo sua linha de jogo por votos do conselho anterior, eu não quero tomar qualquer Passos significativos até que saibamos para onde estão indo com o Conselho do Novo Horizonte. Dito isto, estar na direção de arte significa que o produto está quase fora da porta, então eu antecipo que podemos cavar em que e obter um prop pronto este ano que vem para nos trazer no alinhamento, pelo menos bruto e iniciar o nível internacional Mage politicking indo .
 
Nós aumentamos com sucesso a presença do Mage na organização, e eu pretendo continuar empurrando isso para a frente. Agora também temos vários (5+) jogos separados geograficamente dispersos com personagens falando uns com os outros a nível nacional. Neste ponto, eu acho que podemos ser capazes de ter um evento Mage-dedicado em OWBN. Eu vou discutir com STs este ano e tentar encontrar o melhor lugar para hospedá-lo, o melhor momento para não ultrapassar os eventos existentes, se possível, e descobrir os arranjos logísticos.
 
Nosso ST pacote de recursos tinha um monte de trabalho feito sobre ele e eu atualmente tê-lo em um formulário de rascunho que precisa de alguns ajustes mais e, em seguida, alguns polimento. Espero tê-lo antes deste verão, se eu for reeleito. Se eu não for reeleito, eu o entregarei ao novo Mage coord e se eles quiserem publicá-lo eu vou oferecer meus serviços. Isso vai ser um pacote de recursos completamente não vinculativo, apenas para ajudar STs não familiarizados com Mage usá-los de uma forma mais razoável sem ter que dedicar o tempo para aprender o sistema completo.
 
Estou pensando em atualizar o atual pacote Mage também, e será topografia STs sobre o que eles querem adicionado a ele ou o que é incerto. Podemos ter bastante mago plotar / mage PCs na org agora para realmente começar a colocar PCs proeminentes e chantries no pacote, ou lançado como um suplemento "Aqui é o Mage Org" tipo de pacote.