2017 - Camarilla - Marc Lake

Applicant Name:
Marc Lake
Applicant Email: Home Chronicle:

Introduction and Background:

I'm Marc Lake. I am running for the office of Camarilla Coordinator.

I got into gaming when I was in high school, and I attended the NOLA 2011 Grand Masquerade event before I even knew what OWbN was. I had driven down with three friends from New York, in a tiny Chevy Aveo, for the 20th Anniversary of the Vampire: the Masquerade, and while we were down there, one of my friends met a member of the organization. Once we returned to New York, that same friend ran into the same person, and believing it to be fate, we were invited to play at our first OWbN game.

I have been playing in One World by Night for five years now, since October of 2011, and I have served the Org as both a Storyteller for two games and as three Subcoordinators for two different offices. I love the way this organization brings people together, both IC and OOC, and I believe that as Camarilla Coordinator I can help bring players even deeper into an immersive, international genre.
 

Introduction and Background (Portuguese):

Eu sou Marc Lake. Estou concorrendo ao cargo de Coordenador Camarilla.

Eu comecei à jogar quando estava no ensino médio, e eu fui ao NOLA 2011 Grand Masquerade evento antes mesmo que eu soubesse o que OWbN era. Eu havia dirgido com três amigos de Nova York, em um Chevy Aveo minúsculo, para o 20o Aniversário do Vampiro: A Máscara, e quando nós estávamos por lá, um de meus amigos encontrou-se com um membro da organização. Quando voltamos à Nova York esse mesmo amigo encontrou a mesma pessoa, e acreditando que fosse o destino, fomos convidados a jogar no nosso primeiro jogo no OWbN.

Eu tenho jogado em One World by Night por cinco anos agora, desde outubro de 2011, e eu tenho servido ao Org como narrador de dois jogos e em três sub-coordenadoria para dois escritórios diferentes. Eu amo a forma como esta organização reúne as pessoas, tanto IC quanto OOC, e acredito que como Coordenador Camarilla eu posso ajudar a trazer jogadores ainda mais profundamente em um imersivo, gênero internacional.
 

Administrative Experience:

⦁    Dark Colony: Dogs of War Assistant Storyteller: August 2014 - August 2015
⦁    Boston: Cradle of Liberty Assistant Storyteller: November 2015 - October 2016
⦁    Marketing Subcoordinator: August 2014 - April 2016
⦁    Sabbat Subcoordinator: Order of St. Blaise: July 2016 - Present
⦁    Sabbat Subcoordinator: Pander Movement: July 2016 - Present
 

Administrative Experience (Portuguese):

⦁    Dark Colony: Dogs of War AST: Agosto de 2014 - Agosto de 2015
⦁    Boston: Cradle of Liberty AST: Novembro de 2015 - Outubro de 2016
⦁    Sub-coordenador de Marketing: Agosto de 2014 - Abril de 2016
⦁    Sub-coordenador Sabbat: Ordem de St. Blaise: Julho de 2016 - Presente
⦁    Sub-coordenador Sabbat: Movimento Pander: Julho de 2016 - Presente
 

Personal Statement:

The Camarilla was the first genre that I really got to explore fully as a player. There is a sense of community that comes from having over 50 games spread across the world, and being able to affect and be affected by the things that happen in them. I want to grow that sense of community to even greater heights than what it is now.

During my time in One World by Night, I have served on two storytelling staffs as an Assistant Storyteller. I helped to ease the pressure on the Head Storyteller by designing personal plots and plots targeted at those who ordinarily felt left out of the grand scheme. My time as a Marketing Subcoord has left me with a full appreciation of just how many events are held in our organization, and the full measure of what it takes to support them. Team Sabbat has taught me the true value of teamwork when it comes to something like a Sect Coordinator's team, and it is something I hope to emulate to make the Camarilla Coordinator's office more efficient at serving the Org.
 

Personal Statement (Portuguese):

A Camarilla foi o primeiro gênero que eu realmente consegui explorar totalmente como um jogador. Há um senso de comunidade que vem de ter mais de 50 jogos espalhados pelo mundo, e ser capaz de afetar e ser afetado pelas coisas que acontecem neles. Eu quero fazer crescer esse sentido de comunidade até maiores alturas do que o que temos agora.

Durante meu tempo em One World by Night, servi em dois times de narração como AST Eu ajudei a aliviar a pressão sobre o HST desenvolvendo plots pessoais e plots direcionados àqueles que se sentam geralmente deixados de fora do grande esquema. Meu tempo como Subcoord de Marketing me deixou com uma plena apreciação de apenas quantos eventos são realizados em nossa organização, e a medida completa do que é preciso para apoiá-los. O time Sabbat ensinou-me o verdadeiro valor do trabalho em equipe quando se trata de algo como a equipe de um Coordenador do Secto, e é algo que eu espero emular para tornar o escritório do Coordenador Camarilla mais eficiente no serviço ao Org.
 

Goals:

⦁    Work with Clan Coords to foster Clan-specific plots that will affect the landscape of Camarilla genre as a whole. Ideally, this will lead to a genre that feels more 'full', with many smaller plots running simultaneously.
⦁    Work with Chronicles to bring a sense of interconnectedness to the world by offering Coord level NPCs for availability to be portrayed, with stipulations. The hope is to build upon NPCs so that they feel fluid and alive when they travel to different domains.
⦁    Develop a team of Subcoordinators to narrow response times down to approximately 3 days.
⦁    Open up the Camarilla to be more PC-influenced, by which I mean allowing PCs to actually determine the outcome of major, Sect-influencing decisions in a meaningful way.
⦁    Steer the focus of Camarilla politics away from Justicars and more towards a PC-centric environment. I want just as much to be accomplishable by interacting with Prince's and Harpies as can be accomplished by politicking with a Justicar or their agents.
 

Goals (Portuguese):

⦁    Trabalhas com Clã Coords para promover plots específicas ao clã que afetarão a cenário do gênero Camarilla como um todo. Idealmente, isso levará a um gênero que se sente mais "cheio", com muitas plots menores correndo simultaneamente.
⦁    Trabalhar com Crônicas para trazer uma sensação de interconectividade ao mundo, oferecendo NPCs de nível Coord, conforme disponibilidade, para ser interpretado, com definições. A esperança é construir sobre NPCs para que eles se sintam fluidos e vivos quando viajam para domínios diferentes.
⦁    Desenvolver uma equipe de sub-coordenadores para reduzir os tempos de resposta até aproximadamente 3 dias.
⦁    Abrir a Camarilla para ser mais influenciada pelos PC, o que significa permitir que os PCs realmente determinem o resultado de decisões importantes, que influenciam o Secto, de uma maneira significativa.
⦁    Dirigir o foco da política de Camarilla para longe de Justicars e mais para um ambiente PC-centrado. Quero tanto quanto possa ser realizável interagir Princípes e Harpias como pode ser conseguido politicking com um Justicar ou seus agentes.