2015 - Wraith - Christian DeBats

Applicant Name:
Christian DeBats
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Introduction and Background:

I have been playing WoD games since the beginning, way back in 1992. What drew me to the system was the fact that this world was the same world we live in, more or less, with more than just fiction to back up the story, but a story that weaved itself into real history and events. I have always been a bit of a nut for not just what happened in the past, but why it happened. Whether the stories are fact or fiction, it is fun to speculate. I have experience playing and storytelling in all the World of Darkness genres except Changeling, and I love the full, dark world that was created, evolving, and changed by us over the course of the game play, making each story a realistic and unique interpretation of real life.

 

Introduction and Background (Portuguese):

Tenho jogado jogos da WW desde o começo ... por meados de 1992. O que me atraiu foi o fato do mundo das trevas ser  "mais ou menos" o mesmo mundo em que vivemos, não é apenas uma ficção com sua própria história, mas uma história que se entrelaça com a nossa história e eventos reais. Eu sempre fui um pouco cabeça para não ficar  julgando o que aconteceu no passado, mas por que isso aconteceu. Quer seja verdade ou ficção é divertido especular. Tenho experiência em narrar todos os  gêneros da WW, exceto Changeling. Eu amo o Mundo das Trevas que criamos, e evoluímos, tornando-o uma coisa única, viva e real.

 

Administrative Experience:

As I stated, I have been playing for some time. In the mid 90s, I was coordinator for our local Camarilla Fan Club game (now MES), and ran a game of over 60 players weekly. In my day-to-day work, I run a successful company and own an antique store. Within OWBN itself, I have served as an AST for "Fear Never Sleeps" in Lakeland, Florida. as well as HST/ CM for the first OWbN Wraith genre game in North America, also based in Lakeland. I have also spent this last year as a sub-coordinator for the Wraith Team, and have developed a great deal of material and resources for Wraith for use in my game and by other interested games. Most recently I have been working for you as your Wraith Coord for this past year.

 

Administrative Experience (Portuguese):

Como eu disse, eu jogo há algum tempo. Em meados dos anos 90, eu era coordenador do Camarilla Fan Club (agora MES), em um jogo de mais de 60 jogadores semanalmente. No meu trabalho do dia-a-dia, eu trabalho uma empresa de sucesso e possui uma loja de antiguidades. Dentro do próprio OWBN, tenho servido como um AST para "Fear Never Sleeps", em Lakeland/Florida, bem como HST / CM para o primeiro jogo do gênero Aparição: O Limbo da OWBN na América do Norte, também com sede em Lakeland. Também passei neste último ano como sub-coordenador da Equipe de Aparição: O Limbo, e desenvolvemos uma grande quantidade de material e recursos para Aparição: O Limbo para uso em meu jogo e por outros jogos interessados. Recentemente tenho vindo a trabalhar para você como seu Cord de Aparição: O Limbo este ano passado.

 

Personal Statement:

In the past year I have seen interest in the Wraith genre grow and would like to help continue that trend. I have had STs and players from all over ask me how to get things started since we do not have much of a resource for wraith within OWBN, and I have done what I could to promote the genre. Though much of the supporting material is out of print, my team and I have put together a unified wraith element within the org as a whole. We have just completed a new powers packet that brings wraith up to date with the other game materials. and we have passed a org wide plot that has been a bunch of fun to run and has brought a since of dread that the genre had been missing for far too long.

 

Personal Statement (Portuguese):

No ano passado, vi interesse pelo gênero Aparição crescer e gostaria de ajudar a continuar essa tendência. Tive STa e jogadores que me perguntam como fazer as coisas "começaram", já que não têm muito de sobre Aparições na OWBN, e eu fiz o que pude para promover o gênero. Embora a maior parte do material de apoio está fora de catálogo, minha equipe e eu fizemos um gênero Aparição unificado dentro da org como um todo. Acabamos de completar um novo Packet sobre Aparição: O Limbo atualizado com os outros materiais do jogo. Além de começarmos um plot na org que tem sido muito divertido desmitificando o medo que havia nesse gênero.

 

Goals:

1) First I would like keep most of my team together, as they have been a big part of our success, they are enthusiastic and knowledgeable about the Wraith genre.

2) I would like to update the genre packet to reflect what has been happening in the past decade with the Shadowlands and its inhabitance. (6th Maelstrom, Oblivion, etc). This part is what our prop was about and we are largely having PCs do a lot of the leg work.

3) I plan to continue to work with and make material available to STs throughout OWBN to make the genre more palatable and able STs to run Wraith plot and help them understand the game better overall. There is no reason why Wraith should not be used as a good cross genre for most all other genres.

4) I will continue to work with the Giovanni Coordinator to help flesh out some inconsistent aspects and get more cross-genre play for PCs. As well as continuing the second half of the plot passed “Rebirth of an Empire”.

5) Finally, we have made a codified system for all games so that wraith “players” may more easily move from game to game without any problems, and within the context of the genre.

 

Goals (Portuguese):

1) Em primeiro lugar gostaria manter a maior parte da minha equipe , como eles têm sido uma grande parte do nosso sucesso, eles estão entusiasmados e bem informados sobre o gênero Aparição.

2) Gostaria de atualizar o Genre Packet  para refletir o que tem acontecido na última década com o Shadowlands, 6º Maelstrom, Oblivion, etc. Esta parte é o que a nossa proposta estava prestes a fazer em conjunto com os PCs.

3) Eu pretendo continuar a trabalhar e fazer materiais disponíveis para STs da OWBN, fazer um gênero mais agradável e capaz de executar enredos de Aparição e ajudá-los a entender melhor o jogo global. Não há nenhuma razão para que Aparição não deva ser usado como um gênero Cross  para a maioria de todos os outros gêneros.

4) Vou continuar a trabalhar com o Coordenador de Giovanni para ajudar no cerne,  concertando aspectos inconsistentes e incentivar jogos  mais cross-gênero para PCs. Para além de continuar a segunda metade da trama "Rebirth of an Empire".

5) Por fim, criar um sistema codificado em todos os jogos de Aparição, para que os jogadores possa interagir em outros jogos facilmente, e no âmbito do gênero.