2019 - Ventrue - Stef Moser

Applicant Name:
Stef Moser
Applicant Email: Home Chronicle:

Introduction and Background:

Hello all, my name is Stef Moser, and I am running for Ventrue Coordinator.

You may know me from such portrayals as Lady Anne Bowesley, Queen of London (NPC), the varied NPC citizens of London, or as my Toreador PC Isabella Visconti which I have been playing off and on since 1998. I rejoined the Ventrue Coordinator office in 2018 at the encouragement of Ventrue players and have enjoyed being back with Team Ventrue. Chris Barrs asked me to join his senior staff shortly after rejoining the team, and I helped keep the clan functioning while he was on medical leave.

I'm an Associate Vice President and Senior Release Manager at a financial services company based out of San Francisco, CA where I have spent the last 14 years of my career. In my current role, I manage deadline-driven software development installs, and emergency changes. It requires assessing the risks associated with the changes being made, obtaining the correct sign-offs for governance, and listening to our client’s needs so they can be met or exceeded. There’s a lot of negotiation, patience, asking questions, and delivering on commitments. Previously, I spent six years as a Project Manager managing small-to-large-scale projects of 24 individual web service applications, and a team of five - located across the globe.

I'm married to a former One World by Night player and Coordinator, and we have a wonderful, amazing eight-year-old special needs son. When I'm not working or taking care of my son I am either sewing, knitting, baking, or performing in our local Dickens Fair during Christmas time.

Introduction and Background (Portuguese):

Olá a todos, meu nome é Stef Moser e estou concorrendo ao Coordenador de Ventrue.

Você pode me conhecer de retratos como Lady Anne Bowesley, Rainha de Londres (NPC), os variados cidadãos do NPC de Londres, ou como meu Toreador PC Isabella Visconti, que eu interpreto desde 1998. Eu me juntei ao escritório do Coordenador de Ventrue. em 2018, no encorajamento dos jogadores do Ventrue e gostaram de estar de volta ao Team Ventrue. Chris Barrs pediu-me para me juntar a sua equipe sênior logo após voltar para a equipe, e ajudei a manter o clã funcionando enquanto ele estava de licença médica.

Sou vice-presidente associado e gerente de lançamento sênior em uma empresa de serviços financeiros com sede em San Francisco, CA, onde passei os últimos 14 anos de minha carreira. Na minha função atual, gerencio instalações de desenvolvimento de software orientadas por prazos e alterações de emergência. É necessário avaliar os riscos associados às mudanças, obter as assinaturas corretas para a governança e ouvir as necessidades de nossos clientes para que possam ser atendidas ou excedidas. Há muita negociação, paciência, perguntas e compromissos. Anteriormente, passei seis anos como Gerente de Projetos gerenciando projetos de pequena a grande escala de 24 aplicativos de serviços da Web individuais e uma equipe de cinco pessoas - localizadas em todo o mundo.

Sou casada com um ex-jogador e coordenador do One World by Night, e temos um maravilhoso e maravilhoso filho de 8 anos, com necessidades especiais. Quando não estou trabalhando ou cuidando do meu filho, costumo costurar, tricotar, assar ou fazer apresentações em nossa feira local de Dickens durante o Natal.

Administrative Experience:

I have been involved with One World by Night since 1998 when I made my first character in the original Gary, IN game. I have served as an Administrative Coordinator, Kuei-jin Coordinator, or Storyteller off and on in my 20+ years. In 2004 I was asked to portray Lady Anne Bowesley, Queen of London for the first time in One World and the rest you can say is history. I have been involved with the Ventrue Coordinator office, minus a three-year hiatus for family reasons, since 2007. I have worked under numerous coordinators that have lead this office, but this would be the first time I would be acting as a full-fledged Clan Coordinator.

Administrative Experience (Portuguese):

Estou envolvida com o One World by Night desde 1998, quando fiz meu primeiro personagem no jogo original de Gary, IN. Eu trabalhei como Coordenador Administrativo, Coordenador Kuei-jin ou Narrador de vez em quando nos meus mais de 20 anos. Em 2004, pediram-me para retratar Lady Anne Bowesley, Rainha de Londres pela primeira vez em One World e o resto que você pode dizer é história. Eu estive envolvido com o escritório do Coordenador de Ventrue, menos um hiato de três anos por razões familiares, desde 2007. Eu trabalhei sob vários coordenadores que conduziram este escritório, mas esta seria a primeira vez que eu estaria atuando como um full- Coordenador do Clã.

Personal Statement:

Given all the time I spend with Clan Ventrue it might look like they are my favorite clan, which they actually aren't. However, the players in Clan Ventrue are my favorite and they delight me each and every time they come up with new ideas, or when I see them make connections when they are roleplaying. I also like to challenge them and make them think before they take various leaps in game. This clan isn't always the easiest to navigate, but when I see players accomplish their personal goals or stretch themselves it's really fantastic to watch.

Personal Statement (Portuguese):

Dado todo o tempo que gasto com o Clã Ventrue, pode parecer que eles são o meu clã favorito, o que eles na verdade não são. No entanto, os jogadores do Clan Ventrue são os meus favoritos e eles me deliciam sempre que surgem novas ideias, ou quando os vejo fazendo conexões quando estão interpretando. Eu também gosto de desafiá-los e fazê-los pensar antes de dar vários saltos no jogo. Este clan nem sempre é o mais fácil de navegar, mas quando eu vejo os jogadores atingirem seus objetivos pessoais ou se esticarem é realmente fantástico assistir.

Goals:

As there are nine months left in the current term, I would like to accomplish a solid groundwork for the next full term:

  • Ventrue Packets: Complete updates as we’ve added new Dignatas; clarifications to Clan Prestige; and updates to a couple of the Societies and Orders.
  • Assess and collaborate with the Sabbat Coord, Storytellers, and Players on Ventrue Antitribu wants and needs. Find out where we’re lacking in support and what can be done to close the gaps.
  • Play-test Lineage 'system': Begin play testing of the new Lineage 'system' and gather player feedback. There is so much paperwork in the beginning of putting together a Ventrue that I would like to play test having new Ventrue Players get a sense of who their PC is first and then decide where they would fit into a Lineage.
  • Administrative: Gather metrics on where the team is spending the most or least amount of time to better align staffing. Create a backlog that the staff can review, assign themselves tasks, and complete so we aren't wading through mounds of email to figure out if we've completed a task or not. In addition, promote regular and open communication to identify needs and support the clan.
  • Address Stress, Burnout, and Staff Health: I’m of the opinion all the current members of the Clan Ventrue staff want to be in their roles, but maybe they don’t or it’s not the right fit. Internally, we’ll be reviewing  everyone’s bandwidth within Team Ventrue and outside of Team Ventrue (if applicable). We’ll also be reviewing what causes our stress/burnout - for example too many emails, disorganization, social media, not feeling empowered? Also, brainstorm ways we can move from being reactive to being proactive.

Goals (Portuguese):

Como faltam nove meses para o mandato atual, gostaria de realizar uma base sólida para o próximo mandato completo:

  • Pacotes de Ventrue: Atualizações completas à medida que adicionamos novas Dignatas; esclarecimentos ao Prestígio do Clã; e atualiza para algumas das Sociedades e Ordens.
  • Avalie e colabore com os Comandos, Contadores de Histórias e Jogadores do Sabá sobre os desejos e necessidades da Ventrue Antitribu. Descubra onde estamos sem suporte e o que pode ser feito para preencher as lacunas.
  • Play-test Lineage 'system': Comece a testar o novo 'sistema' Lineage e reúna o feedback dos jogadores. Há tanta papelada no início de montar um Ventrue que eu gostaria de jogar teste tendo novos Ventrue Players ter uma noção de quem é seu PC primeiro e então decidir onde eles se encaixariam em um Lineage.
  • Administrativo: reúna as métricas de onde a equipe está gastando a maior ou menor quantidade de tempo para alinhar melhor o pessoal. Crie um backlog que a equipe possa revisar, atribua tarefas a si mesmo e conclua para que não fiquemos em meio a e-mails para descobrir se concluímos uma tarefa ou não. Além disso, promova comunicação regular e aberta para identificar necessidades e apoiar o clã.
  • Abordar Stress, Burnout e Health da equipe: Eu sou da opinião de que todos os membros atuais da equipe do Clan Ventrue querem estar em suas funções, mas talvez eles não estejam ou não sejam adequados. Internamente, analisaremos a largura de banda de todos dentro do Team Ventrue e fora do Team Ventrue (se aplicável). Também analisaremos o que causa nosso estresse / burnout - por exemplo, muitos e-mails, desorganização, mídia social, não se sentindo empoderados? Além disso, pense em maneiras pelas quais podemos passar de reativos a proativos.