2019 - Ventrue - Daniel "Desastrado/Clumsy" Martins Ferreira

Applicant Name:
Daniel "Desastrado/Clumsy" Martins Ferreira
Applicant Email: Home Chronicle:

Introduction and Background:

Hello, my name is Daniel (a.k.a. “Desastrado” or Clumsy, something related to a old Smurf, and that is all I am comfortable sharing right now), I have been part of OWBN since 2003 (through the sister organization Brazil by Night - BBN) and I intend to be the Ventrue Coordinator for the remainder of this term. I have experience on the genre Ventrue, as ST and player, and with that, I’d like to continue the work that has been done and to improve what is possible, fostering a healthy and fun environment. I count on your vote to raise the high standard of the game, maintaining the leadership among the PCs and the plot making in alignment with the STs, always with the support of the Ventrue team.

Since 2003 I’ve played many PCs, some of the more remarkable (at least the ones I played longer) were Jósef Marcinkiewicz (Malkavian - dead), João Caneca (Brujah - dead), Alexander Exquemelin (Malkavian - dead) and also Zero (Sabbat pander loyalist, not to be confused with the Camarillan ‘Zero’ - so far, alive). Right now I am also active with a Brujah character called Ulisses Trojan, an Indy Gangrel called Albatroz (used mostly among Gangrel and local gaming), a Malkavian called Elias Silva and a Ventrue called Leocádio de Avis, which will be shelved should you vote for me and if I succeed as the new Ventrue Coord in this election.

Moreover, I have experience in other clans as player, HST/ST and Subcoord. Also, I have assisted in the past as Admissions, History, Giovanni, Setite, Tremere and Camarilla Subcoord.

My real life work experience is as federal public worker in the Brazilian Judiciary Power. I have experience on administrative and contractual area, research, compliance and, lately, internal audit. I am graduated and have a Master’s Degree in Social History (I studied jesuitic guides from the 17th century, written to assist the faithful to “die well”, applying an analysis methodology called “distant view”).

Introduction and Background (Portuguese):

Olá, meu nome é Daniel (também conhecido como “Desastrado” ou Clumsy, algo relacionado a um velho Smurf e isso é tudo o que me sinto confortável em compartilhar por ora), eu faço parte da OWBN desde 2003 (por meio da organização irmã Brasil by Night - BBN) e pretendo ser o Coordenador Ventrue pelo restante deste mandato. Eu tenho experiência no gênero Ventrue, como ST e jogador, e, com isso, gostaria de continuar o trabalho que tem sido feito e aprimorar o que for possível, promovendo um ambiente saudável e divertido. Conto com o seu voto para elevar o alto padrão do jogo, mantendo a liderança entre os PCs e a construção dos plots em alinhamento com os STs, sempre com o apoio do time Ventrue.

Desde 2003, eu joguei muitos PCs, alguns dos mais notáveis ​​(pelo menos os que eu joguei por mais tempo) foram Jósef Marcinkiewicz (Malkavian - destruído), João Caneca (Brujah - destruído), Alexander Exquemelin (Malkavian - destruído) e também Zero (Legalista do Sabá, que não deve ser confundido com o ‘Zero’ da Camarilla - vivo, até agora). Atualmente também estou ativo com um personagem Brujah chamado Ulisses Trojan, um Gangrel Indy chamado Albatroz (usado principalmente entre os Gangrel e em jogos locais), um Malkavian chamado Elias Silva e um Ventrue chamado Leocádio de Avis, que será arquivado se você votar em mim e se eu tiver sucesso como o novo Coordenador Ventrue nesta eleição.

Além disso, tenho experiência em outros clãs como jogador, HST/ST e Subcoord. Também auxiliei no passado como Subcoord Admissões, História, Giovanni, Setita, Tremere e Camarilla.

Minha experiência de trabalho na vida real é como funcionário público federal no Poder Judiciário brasileiro. Tenho experiência na área administrativa e contratual, pesquisa, compliance e, ultimamente, auditoria interna. Sou formado e tenho um mestrado em História Social (estudei guias jesuítas do século 17, escritos para ajudar os fiéis a “morrerem bem”, aplicando uma metodologia de análise chamada “visão distante”).

Administrative Experience:

During my time in OWBN I have assisted as HST and ST for the games of Brasília and Pirenopolis (now merged games) and as CM for Brasília, Pirenopolis, Paraíba and Campinas.

I was Admissions Subcoord, Camarilla Subcoord, Malkavian Subcoord, Tremere Subcoord, History Subcoord, Setite Subcoord and Giovanni Subcoord. During my time in the Brazil by Night (BBN) I was also Malkavian Coord and Communications Coord, something like the Head Coordinator, but shared by two Coordinators to solve problems between chronicles, organize voting etc.

Right now I am only assisting as CM for Campinas, SP - Brazil, Empire of Ashes.

Administrative Experience (Portuguese):

Durante meu tempo na OWBN, eu ajudei como HST e ST dos jogos de Brasília e Pirenópolis (agora jogos mesclados) e como CM de Brasília, Pirenópolis, Paraíba e Campinas.

Eu fui Subcoord de Admissões, Subcoord Camarilla, Subcoord Malkavian, Subcoord Tremere, Subcoord de História, Subcoord Setite e Subcoord Giovanni. Durante o meu tempo no Brasil by Night (BBN) eu também fui Coordenador Malkavian e Coordenador de Comunicação, algo como o Coordenador Chefe, mas compartilhado por dois Coordenadores para resolver problemas entre crônicas, organizar votações etc.

Atualmente, estou apenas ajudando como CM para Campinas, SP - Brasil, Império das Cinzas.

Personal Statement:

By the end of this term, I intend to add to what has already been built and collaborate with the chronicles in favor of a more engaged, respectful and interactive game.

I do believe in player driven plots and in player protagonism. In this sense, I also believe that player actions have consequences - as it is essential to keep their STs aware of what’s going on and have their input on anything that could impact in their players and plots.

It’s important to note that I am usually online all the time, but my response time for email is around one week, since some of them may require more time and elaboration. Urgent matters can be triggered via whatsapp, facebook, google talk or other instant channels (Skype, World of Warcraft, SWTOR, Nintendo Switch), except for phone calls (unless we have something scheduled and you dig my wonderful english). I’ll do my best to answer asap.

Personal Statement (Portuguese):

Até o final deste mandato, pretendo agregar ao que já foi construído e colaborar com as crônicas em favor de um jogo mais engajado, respeitoso e interativo.

Eu acredito em plots conduzidos por jogadores e no protagonismo dos jogadores. Nesse sentido, eu também acredito que as ações dos jogadores têm conseqüências - à medida em que é essencial manter os narradores deles cientes do que está acontecendo e obter suas opiniões sobre qualquer coisa que possa impactar em seus jogadores e plots.

É importante notar que eu normalmente estou online o tempo todo, mas meu tempo de resposta para e-mail é de cerca de uma semana, já que alguns deles podem requerer mais tempo e elaboração. Assuntos urgentes podem ser acionados via whatsapp, facebook, google talk ou outros canais instantâneos (Skype, World of Warcraft, SWTOR, Nintendo Switch), exceto ligações telefônicas (a menos que tenhamos agendado algo e você goste do meu maravilhoso inglês). Eu farei o meu melhor para responder o mais cedo possível.

Goals:

Being elected, in addition to immediately shelve my pc Ventrue, Aedile Dom Leocádio de Avis, my main goals are:

1)    Directorate: organize a support manual for STs and players on the functioning of the Directorate (processes, what is expected for the positions, customs, decorum etc.), properly translated, in order to clarify doubts and align the speech between the games, in addition to the wealth of the current packets. This will require players’ input and contribution, as well as the dialogue with the STs. Depending on how it evolves, I would like to make this manual into a non-binding beginner’s guide, which may encompass matters beyond the Directorate. People say Ventrue is hard to play and sometimes complain about new players or STs, well, I think we should give them a hand.
2)   Interpretation of canon NPCs: I want to talk to those who are currently interpreting NPCs and check the general guidelines for each portrait and thereby record the information for future use. I don’t plan to change anyone as long as they want to stay and work with me on those NPCs profiles.
3)   Societies: At this point, I do not intend to make any revisions, but I would like also to receive contributions and opinions, compile it and get it ready for the next Coord (so she or he can have something upfront to work with). That said, I intend to talk to the Subcoords who have led the respective groups and also the players who are part of them ICly to compile/record more information about the operation and the gameplay, since some of them already do that. I will study the possibility of have, during this shorter period, specific society’s plots (which would be presented to the Council for approval). They would be short plots to explore those ventrue societies and let the players flavor it (this works for Camarilla and sabbat, ok?)
4)   Ventrue Camarilla/Sabbat/Anarch+: I’d like to work with the respective Teams (Cam/Sabbat/Anarch and others) in order to support the games, considering the characteristics of this complex clan among the different sects/groups, after all, Ventrue PCs can choose to lead in the group of their choice and this has different impacts in game, be it Camarilla, Sabbat, Anarch, Ashira, Tal’Mahe’ra or whatever. I'll be there for you!
7)   IC PC Leadership: such functions in the hands of pcs generate more plots and also engage more players in the intricate Ventrue genre.
8)   Answer all requests within one week, approving, negating, guiding, explaining, asking more information... Not everything will be solved as fast, but the goal is not leave something unanswered, what it means to progress with the demands as soon as possible.
9)   Fun. I know, it is a stretch.

Finally, consider that the goals are adapted for this shorter term and I have a realistic view that the goals related to compiling information might not get ready in those months. But as stated above, I intend to get information ready for the next Coords, so they can have a starting point to aggregate their insights, as they prefer.

Goals (Portuguese):

Sendo eleito, além de imediatamente engavetar meu pc Ventrue, Aedile Dom Leocádio de Avis, meus principais objetivos são:

1) Diretório: organizar um manual de suporte para STs e jogadores sobre o funcionamento do Diretório (processos, o que é esperado dos cargos, costumes, decoro etc.), devidamente traduzidos, a fim de esclarecer dúvidas e alinhar o discurso entre os jogos, juntamente com a riqueza dos packets atuais. Isso exigirá informações e contribuição dos jogadores, bem como o diálogo com os STs. Dependendo de como isso evolua, eu gostaria de transformar este manual em um guia básico não vinculativo para iniciantes, que pode englobar assuntos além do Diretório. As pessoas dizem que os Ventrue são difíceis de jogar e às vezes reclamam de novos jogadores ou STs, bem, acho que devemos dar uma mão a eles.
2) Interpretação dos NPCs canônicos: Eu quero conversar com aqueles que estão atualmente interpretando NPCs e verificar as diretrizes gerais para cada um e, assim, registrar as informações para uso futuro. Eu não pretendo mudar ninguém, desde que queiram ficar e trabalhar comigo nesses perfis de NPCs.
3) Sociedades: Neste ponto, eu não pretendo fazer nenhuma revisão, mas eu também gostaria de receber contribuições e opiniões, compilá-las e prepará-las para o próximo Coord (para que ele ou ela possa ter algo adiantado para trabalhar). Dito isto, pretendo conversar com os Subcoords que conduzem os respectivos grupos e também os jogadores que fazem parte deles em jogo para compilar/registrar mais informações sobre o funcionamento e a jogabilidade, uma vez que alguns deles já fazem isso. Estudarei a possibilidade de ter, durante este período mais curto, plots específicos das sociedades (que seriam apresentados ao Council para aprovação). Eles seriam plots breves para explorar as Sociedades Ventrue e deixar os jogadores experimentarem (isso funciona para a Camarilla e o Sabbat, ok?)
4) Ventrue Camarilla/Sabbat/Anarquista+: Eu gostaria de trabalhar com os respectivos times (Cam/Sabbat/Anarch e outros) para apoiar os jogos, considerando as características deste complexo clã perante as diferentes seitas/grupos, afinal, os PCs Ventrue podem escolher liderar no grupo de sua escolha e isso tem diferentes impactos no jogo, seja Camarilla, Sabá, Anarquista, Ashira, Tal'Mahe'ra ou seja o que for. Estou aqui por você!
7) Liderança de PCs em jogo: tais funções nas mãos de PCs geram mais plots e também envolvem mais jogadores no intrincado gênero Ventrue.
8) Atender todos os pedidos dentro de uma semana, aprovando, negando, orientando, explicando, pedindo mais informações... Nem tudo será resolvido tão rápido, mas o objetivo é não deixar algo sem resposta, o que significa dar andamento às demandas tão logo seja possível.
9) Diversão. Eu sei, estou exagerando.

Por fim, considerem que os objetivos estão adaptados para esse curto mandato e que eu tenho uma visão realista de que as metas relacionadas à compilação de informações podem não ficar prontas nesses meses. Mas, como dito acima, pretendo preparar informações para os próximos Coords, de modo que eles possam ter um ponto de partida para agregar suas percepções, como preferirem.