2014 - Demon - Jason Clark

Applicant Name:
Jason Clark
Applicant Email: Home Chronicle:

Introduction and Background:

Hello, my name is Jason and I’m running for the Demon Coordinator position for OWBN for the 2014-2015 term. After last year’s loss by only one vote, I’m throwing my hat back in again! I started roleplaying back in high school in various D&D games and 10 years ago a friend asked me to try out this new thing he had discovered called LARP and I haven’t looked back since. The most notable character that I portray is Pinger, a Nosferatu who is Archon to Cock Robin.

 

Outside of the game, I have worked as a pharmacy technician for 12 years. My line of work involves accurately processing information, dealing with the public at their worst (when they are sick) and maintaining the privacy of those involved in the pharmacy process. My experience in pharmacy has taught me how to communicate with people on a level that encourages them to feel comfortable expressing their thoughts and concerns, knowing that they will be heard and considered in a constructive manner.

 

Vampire and OWbN have provided me with the opportunities to travel and meet new people I would have otherwise never interacted with. Additionally, it has provided me with a unique perspective on the way that different Chronicles are run, allowing me to help characters develop past being simply a set of abilities or powers on a sheet. Fleshing out the depth of a character is where the fun in playing this game comes from, and is something that I hope I can help people with by providing updated and streamlined resources in the genre I am seeking to coordinate.

 

Introduction and Background (Portuguese):

Olá, meu nome é Jason e eu estou correndo para o cargo de Coordenador de Demônio para OWBN para o mandato 2014-2015. Comecei RPG no ensino médio em vários jogos de D & D e de 10 anos atrás, um amigo me pediu para experimentar uma coisa nova que ele tinha descoberto chamado LARP e eu não olhei para trás desde então. O personagem mais notável que eu retratar é Pinger, um Nosferatu que é Archon de Cock Robin.

 

Fora do jogo, tenho trabalhado como técnico de farmácia por 12 anos. Minha linha de trabalho envolve precisão processamento de informações, lidar com o público no seu pior (quando estão doentes) e manter a privacidade das pessoas envolvidas no processo de farmácia. Minha experiência em farmácia me ensinou como se comunicar com as pessoas em um nível que os incentiva a se sentir confortável expressar seus pensamentos e preocupações, sabendo que eles vão ser ouvidas e consideradas de uma forma construtiva.

 

Vampiro e OWBN me forneceram as oportunidades de viajar e conhecer pessoas novas que eu teria de outra maneira nunca interagiram com. Além disso, ele me proporcionou uma perspectiva única sobre a maneira que Crônicas diferentes são executados, permitindo-me para ajudar a desenvolver personagens passado de ser simplesmente um conjunto de habilidades ou poderes sobre uma folha. Concretizar a profundidade de um personagem é onde a diversão em jogar este jogo vem, e é algo que eu espero que eu possa ajudar as pessoas com o fornecimento de recursos atualizados e simplificados no gênero estou buscando para coordenar.

 

Administrative Experience:

  • HST Tampa: Under Night’s Cloak 2004-2005

  • CM Tampa: Under Night’s Cloak 2004-2005

  • AST Tampa: Under Night’s Cloak 2005-2009

  • AST Bradenton: Chaos and Entropy 2009-2010

  • AST Tampa: Under Night’s Cloak 2010-2013

  • Southeast Tremere Sub-Coord 2011-current

  • Southeast Ventrue Sub-Coord 2011-2013

  • Southeast Giovanni Subcoord 2013-current

  • Marketing Subcoord early 2013-Sept 2013

Administrative Experience (Portuguese):

  • HST Tampa: Em noite de Cloak 2004-2005

  • CM Tampa: Em noite de Cloak 2004-2005

  • AST Tampa: Sob Cloak Noite 2005-2009

  • AST Bradenton: Caos e Entropia 2009-2010

  • AST Tampa: Sob Cloak Noite 2010-2013

  • Sudeste Tremere Sub- Coord 2011-atual

  • Sudeste Ventrue Sub-Coord 2011-2013

  • Sudeste Marketing Sub-Coord Jan 2013-Sept 2013

Personal Statement:

In the last 3 years, the org has seen the genre double in size and step into the forefront of antagonism. It’s been overhauled, subject to revision and warped into the power-gamey monstrosity we see today. I’d like to get back to basics with Demon genre by reintroducing the notion that it’s the cunning and ambition of an infernalist that makes them scary, not the wacky powers they’ve thrown together on their sheets.

 

Personal Statement (Portuguese):

Nos últimos 3 anos, a org tenha visto o duplo gênero em tamanho e passo em frente de antagonismo. Tem sido revisado, sujeito a revisão e deformado no monstruosidade powergamey que vemos hoje. Eu gostaria de voltar ao básico com gênero demónio por reintroduzir a noção de que é a astúcia ea ambição de um Infernalista que os torna assustador não, os poderes malucos eles jogados juntos em suas folhas.

 

Goals:

The genre Coordinated by the Demon Coord, Infernalism, has gone through several changes in the last couple of years. It has moved from a system of loose rules providing grey areas that Storytellers could utilize in telling their stories to a rigid structure which provides very little “wiggle room” and added a level of regulation and expanded documentation. While I do not disagree that the genre needs structure, I feel that Storytellers are limited regarding what they can do with both their PCs and NPCs in regards to Infernalism. I would like to add more guidance and options for Storytellers in this regard.

 

One of the largest issues that I have observed about the current Infernalism packet is that it was written in a way where it constantly needs to be changed in response to playtesting. Though numerous line-item proposals were made by the Demon staff, I feel that more feedback from Storytellers and players who have a stake in the genre is warranted. Furthermore, with plots like the Year of Fire, I would like to address the various places where the genre has moved from one of hidden manipulation and subtlety to a more overt OWbN creation (such as how the resurgence of the Baali clan went over).

 

Finally, the current packet reads with a tone that indicates Infernalism to be something that a PC may start with. While a PC could start with Infernalism, I think that the choice of Infernalism is something best made through the course of a character’s larger story - something that is forced on them or offered in their most dire moment of need. Infernalism is seductive and alluring, a quick road to power, and I think that this feeling is something that we have lost. In its current state, Infernalism is not scary. Rather than being a storytelling tool to reinforce themes of moral decline and personal horror, it's ammunition in the arsenal of the power-gamer. My first priority, as well as the focus of my administration as Demon Coord, will be to make Infernalism more focused on providing clear resources which help Storytellers actual tell stories.

 

Changes I’d like to make if elected:

 

  • Review of Investments, making some of the Investments more viable, trying to curb the trend towards buying Disciplines or cross-genre powers

  • Elimination of cross-genre powers from the paradigm. With the above revision, we'd be bringing infernalists back to their intended paradigm

  • Provide solid guidance as to what Coord is responsible for approval for various Vampire powers

  • Create better relationship between Demon Coord and Tremere Coord to support the Horned Society

  • Create better relationship between Demon Coord and Sabbat Coord to support and revamp the Infernal Faction

  • Framework for custom powers/investments

  • Revision of the Dark Thaum packet to bring the powers closer to the printed canon

  • Review the differences between Diabolism and Thralldom. The whole packet is currently written from a Thrall's perspective with no real mechanical way to define HOW one goes Diabolist

Goals (Portuguese):

Osdo gênero Coordenado pelo Coord Demon, Infernalism, passou por várias mudanças no último par de anos. Ela mudou-se de um sistema de regras soltas proporcionando zonas cinzentas que Narradores poderia utilizar em contar suas histórias a uma estrutura rígida que proporciona muito "espaço de manobra" pouco e acrescentou um nível de regulamentação e documentação expandida. Enquanto eu não discordo que o gênero precisa de estrutura, eu sinto que Narradores são limitadas sobre o que eles podem fazer com ambos os seus PCs e NPCs em relação ao Infernalism. Eu gostaria de acrescentar mais orientação e opções para Narradores a este respeito.

 

Uma das maiores questões que tenho observado sobre o pacote Infernalism atual é que ele foi escrito de uma forma em que constantemente precisa ser mudado em resposta a playtesting. Embora numerosos item de linha propostas foram feitas pela equipe do Demônio, eu sinto que mais feedback de Narradores e jogadores que têm uma participação no gênero se justifica. Além disso, com parcelas como o Ano do Fogo, eu gostaria de abordar os vários lugares onde o gênero passou de um de manipulação escondida e sutileza para uma criação OWBN mais evidente (por exemplo, como o ressurgimento do clã Baali fui).

 

Finalmente, o pacote atual é a seguinte, com um tom que indica Infernalism que ser algo que um PC pode começar. Enquanto um PC poderia começar com Infernalism, eu acho que a escolha de Infernalism é algo melhor feito através do curso de história maior de um personagem - algo que é forçado a eles ou oferecidos em seu momento mais terrível de necessidade. Infernalism é sedutora e atraente, uma via rápida ao poder, e eu acho que este sentimento é algo que nós perdemos. Em seu estado atual, Infernalism não é assustador. Ao invés de ser uma ferramenta de contar histórias para reforçar temas de declínio moral e horror pessoal, é munição do arsenal da força-jogador. Minha primeira prioridade, bem como o foco da minha administração como Demônio Coord, será fazer Infernalism mais focada no fornecimento de recursos claros que ajudam a contar histórias Narradores realeleito:.

 

Mudanças que eu gostaria de fazer, se

 

  • Revisão dos investimentos, fazendo com que alguns dos investimentos mais viáveis, tentando conter a tendência para a compra de disciplinas ou cruz-gêneropoderes

  • Eliminaçãode cross-gênero poderes do paradigma. Com a revisão acima, estaríamos trazendo Infernalists de volta para o seu paradigma destinado

  • Orientar sólida, como o que Coord é responsável pela aprovação de vários poderes de vampiro

  • criar uma melhor relação entre Demônio Coord e Coord Tremere a apoiar a Sociedade Horned

  • Criar melhor relação entre Demônio Coord e Sabá Coord para apoiar e renovar oFaction Infernal

  • quadropara poderes personalizados /de investimentos

  • revisãodo pacote Thaum escuro para trazer os poderes próximos ao cânone impresso

  • analisar as diferenças entre Diabolismo e escravidão. O pacote todo é atualmente escrito da perspectiva de um Thrall com nenhuma maneira real mecânica para definir como se vaiDiabolist