2018 - Gangrel - Daniel McMahon

Applicant Name:
Daniel McMahon
Applicant Email: Home Chronicle:

Introduction and Background:

I am Dan, I'm running for gangrel coordinator for the next two years

Coordinator in OWBN is probably next to King/Queen of the realm in the SCA is probably the most thankless/costly/brutal job for any hobby.

I understand also though the time commitment and sheer volume of emails that it requires. Coordinator shock is a real thing that happens as people have a very misguided idea what coordinators can and will actually do.

I plan to focus on effectiveness and efficiency and remembering my job as a Coordinator is to coordinate and facilitate local and regional stories, not be a global storyteller. It is to work with people to enhance stories not dictate my own. But on the same it is my responsabilty as a coordiantor to ensure my genre and respective part of it remains true ot course and material.

I will state here the translation has been provided by google translate.

Introduction and Background (Portuguese):

Eu sou Dan, vou candidato a coordenadora de gangrel nos próximos dois anos

Vou declarar aqui que a tradução foi fornecida pelo google tradutor.

O coordenador no OWBN provavelmente está ao lado do rei / rainha do reino no SCA é provavelmente o trabalho mais ingrato / dispendioso / brutal para qualquer hobby.

Eu também entendo o compromisso de tempo e o volume de e-mails que ele requer. O choque do coordenador é uma coisa real que acontece quando as pessoas têm uma idéia muito equivocada do que os coordenadores podem e realmente vão fazer.

Eu pretendo me concentrar em eficácia e eficiência e lembrando meu trabalho como coordenador é coordenar e facilitar histórias locais e regionais, não ser um contador de histórias global. É trabalhar com pessoas para melhorar as histórias que não ditar o meu. Mas, ao mesmo tempo, é minha responsabilidade como coordenador para garantir que meu gênero e a respectiva parte permaneçam verdadeiros, de forma e material.

Administrative Experience:

I've held every position in this org from player in the 90's, storyteller in some form since the mid 2000's, Lasombra Coordinator for 2 years and a subcoord for multiple teams, salubri, giovanni, CBC, lasombra since then.

I've been through mediation both asa  player and a coordinator, written mulitple BA's for pcs that still exist today and some which are the templates for office to follow.

With this knowledge I know the cycle of information, requests for approvals, and the general spike lull and time frames of when these happen in the org. I'm a firm believer in allowing your successor and your team to have a good view of what just goes on in the hot seat.

I also understand that No is a powerful word and having hit roadblocks myself, No with a reason, that is explained should happen There are the exceptions in the absurd where just no is the best course of action

Administrative Experience (Portuguese):

enho ocupado todas as posições nesta org de jogadores na década de 90, contador de histórias de alguma forma desde meados dos anos 2000, coordenador de Lasombra por 2 anos e um subconjunto para várias equipes, salubri, giovanni, CBC, lasombra desde então.

Eu passei pela mediação, tanto como jogador quanto como coordenador, por grafidades escritas para PCs que ainda existem hoje e algumas que são os modelos para o escritório seguir.

Com esse conhecimento, conheço o ciclo de informações, os pedidos de aprovação e a paralisação geral do tempo e os prazos de quando ocorrem na organização. Eu acredito firmemente em permitir que seu sucessor e sua equipe tenham uma boa visão do que apenas acontece no banco quente.

Eu tambem entendo que Não é uma palavra poderosa e que acertei nos obstáculos, Não com um motivo, que é explicado, deve acontecer. Há exceções no absurdo, onde apenas não é o melhor curso de ação

Personal Statement:

I shall start with knowing how bad and how much good it can be to be a coordinator.

I want clan Gangrel to focus on its core foundations:, survival, the interaction with the beast, and  being the lesser outcast clan compared to the Nosferatu. 

I think too often due to the mechanics of MET, that gangrel players do everything possible to avoid frenzying at all costs

The amount of gangrel who go out and buy mask of 1k very early in their careers i have witnessed in my 20 years in this org. Why cause those neg traits etc are brutal. But i am also one who believes that a gradual build to the gangrel bestial forms needs to happen.

Players shouldn't start at a fresh gangrel and four frenzies later have a tail, an entire face covered in scales, a thick pelt and cloven feet. Beast traits are one of the things i feel were the most poorly converted to MET and they should take time to grow and develop.  And player should take the time to spend identifying the beast within as much as they do picking their fight/flight forms.

 I've seen in my years "I'm an elder gangrel" with no beast features, and when their source material especially the Dark ages material says be wary of anyone claiming to be an elder with too few or too many beast features. Beast features shuodl not be something issued by staff to be comical or funny, the beast and how close ti relates to the gangrel should be something of horror and fear.

Personal Statement (Portuguese):

Devo começar por saber o quão ruim e quanto bom pode ser para ser um coordenador.

Eu quero que o clã Gangrel se concentre em seus principais fundamentos: a sobrevivência, a interação com a besta e o menor clã de pária em comparação com os Nosferatu.

Eu acho que muitas vezes devido à mecânica do MET, que os jogadores de gangrel fazem todo o possível para evitar frenesim a todo custo

A quantidade de gangrel que sai e compra máscara de 1k muito cedo em suas carreiras que testemunhei nos meus 20 anos nesta organização. Por que causar esses traços neg, etc, são brutais. Mas eu também sou um que acredita que uma construção gradual para as formas bestiais gangrel deve acontecer.

Os jogadores não devem começar em um novo gangrel e quatro frenesi, mais tarde, têm uma cauda, ​​um rosto inteiro coberto de escamas, uma peles grossas e pés trançados. Os traços de feras são uma das coisas que eu sinto que foram os mais mal convertidos para MET e eles devem levar tempo para crescer e se desenvolver. E o jogador deve aproveitar o tempo para gastar a identificação da besta tanto quanto eles escolherem seus formulários de luta / vôo.

 Eu vi em meus anos "Eu sou um gangrel mais velho", sem características de besta, e quando seu material de origem, especialmente o material da Era das Trevas, diz que seja cauteloso com alguém que reivindique ser um ancião com poucas ou demais características de besta. A besta não possui nada que seja emitida pela equipe para ser cômico ou engraçado, a fera e o quão estreito se relaciona com o gangrel deve ser algo de horror e medo.

Goals:

Goals as rather than provide you with a lot and fluff and filler, a simple list to provide talking points in the election.

Packets:

      I'm not going to promise a brand new shiny packet, cause I think the current one suits our needs. I am sure with the ever growing list of things from storyteller's vault etc that a revision will need to be done but Gangrel Genre as a whole has been outlined fairly effectively in that packet. What i do plan to do is split off the approval/rnu aspect to a seperate quick reference document. Again this is as of this moment, the next two years may very well change or necessiate a change. Also by splitting off the RNU updates etc to a quick reference document it means the entire packet doesn't need to be updated and changed when an RNU change happens.

RnU::

       I'm going to revisit the list of gangrel combis in the published packet and likely split the rarity for gangrel vs non gangrel. Furthermore when a census is taken I shall evaluate the population of various subsects of Gangrel, einherjar, neoeinherjar, mariner, disciples of anubis etc.

Camarilla:

       Work with the Camarilla Coordinator in the portrayal of the Gangrel Justicaar, maintain and ensure archons are tasked and monitored. At this time i have no plans to change the current Justicaar. Furthremore Warlord Karsh shall operate in the world of an elder of the Jyhad and work through intermediaries and not be a public upfront figure for the clan.

Sabbat

           The sabbat is the hardest to work with as a Clan Coordinator, this is due to every Priscus/Cardinal being under the Sole control of the Sabbat Coordinator.

           I would like to work to make that change so aspiring Gangrel whether country or city can have a handful of  point of contacts and ensure that includes a gangrel focus.

Anarch

        Anarch gangrel are in a good place from my viewpoint, I plan to work with the new Anarch coordinator to provide solid npcs  for them to work off of should they need it but continued support and guidance shall be provided.

Independant - Einherjar, Mariners, the rest

          Provide holding chronicles with NPCs for interactions as necessary but allow the pcs to take the lead in most of these small organizations. These groups are smaller and overall should be more pc driven and pc led for the characters active in the modern nights

On the clan itself

      The clan is one of survivors above all else, they're intellectuals, tale singers, brawlers, but above all clan Gangrel survives. Gangrel have been warring under different lords since the age of princes. Sect allegiance is something that should matter. Gangrel are not the nosferatu who make deals across sect lines in shadowy meetings operating via shrecknet.

Plots

       I have no plans to run any meta plots or long reaching storylines at this time, there are others out there and I do not believe adding more to the pot will benefit anyone. Furthremore this conflicts with the very basis of a coordinator it is not our job to run plot. As a coordinator my job is to assist local game or regions with their ongoing stories and provide assistance not try and tell a global narrative.

 

Thank you for your time in reading this,

Dan

Goals (Portuguese):

Objetivos com muito e fluff e preenchimento, uma lista simples para fornecer pontos de discussão nas eleições.

pacotes:

      Eu não vou prometer um novo pacote brilhante, porque eu acho que o atual se adapta às nossas necessidades. Estou certo de que estou certo de que vou ter uma boa idéia do que acontecerá. O que você precisa fazer para fazer o trabalho? Mais uma vez, é deste momento, nos próximos dois anos ou em uma mudança. Além disso, ao separar as atualizações da RNU, etc., para um documento de referência rápido, ele não precisa ser atualizado e alterado quando ocorre uma mudança de RNU.

RnU ::

       Eu vou revisitar a lista de gangrel combis no pacote publicado e provavelmente dividir a raridade de gangrel vs non gangrel. Também quando um recenseamento for feito, avaliarei a população de vários subesispos de Gangrel, einherjar, neoeinherjar, mariner, discípulos de anubis etc.

Camarilla:

       Trabalhe com o Coordenador Camarilla no retrato do Gangrel Justicaar, mantenha e assegure que os arcontes sejam encarregados e monitorados. Neste momento, não tenho planos de mudar o Justicaar atual. Além disso, Warlord Karsh deve operar no mundo de um ancião do Jyhad e trabalhar através de intermediários e não ser uma figura pública inicial para o clã.

domingo

           O Sábado é o mais difícil de trabalhar com um Coordenador de Clãs, isto é devido a cada Priscus / Cardeal sob o controle exclusivo do Coordenador do Sabá.

           Gostaria de trabalhar para fazê-lo mudar tanto que acho que é possível ter um foco no país ou na cidade.

Anarquista

        Anarch gangrel está em um bom lugar do meu ponto de vista, eu planejo trabalhar com o novo coordenador do Anarch para fornecer apoio e orientação sólidos.

Independente - Einherjar, Mariners, o resto

          Fornecer NPCs com NPCs para Interações, conforme necessário, no campo de pequenas organizações. Esses grupos são menores e mais ativos nas noites modernas.

No próprio clã

      O clã é um dos sobreviventes acima de tudo, eles são intelectuais, cantores de conto, brawlers, mas acima de tudo os clãs de Gangrel sobrevive. Gangrel tem lutado sob diferentes senhores desde a era dos príncipes. A fidelidade de seção é algo que deve importar. Gangrel não são os únicos que fazem negócios em setores em reuniões sombrias operando via shrecknet.

parcelas

       Eu não tenho planos para ir dormir comigo, ou há alguma outra maneira de alcançar. Além disso, isso está em conflito com a própria base de um coordenador Como coordenador, meu trabalho é ajudar o jogo ou as regiões locais com suas histórias em andamento e fornecer uma narrativa global.

Obrigado pelo seu tempo em ler isso,

Dan